07 lutego 2011 roku w naszej szkole rozpoczął się projekt współfinansowany  przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

 ,,TWOJA PAMIĘĆ JEST LEPSZA NIŻ SĄDZISZ”.

Zajęcia prowadziła p. Kasia Kowarik – nasza trenerka.

Trenowaliśmy nie tylko swoją pamięć, ale również inne umiejętności bardzo potrzebne nie tylko w samej nauce i szkole, ale również w całym życiu. Te umiejętności to wiara w siebie i pozytywne nastawienie. Każde ćwiczenie rozpoczynaliśmy od hasła – UDA MI SIĘ ( afirmacja ). Takie krótkie a jakie skuteczne hasło.

Podpisaliśmy MANIFEST EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ, który spowodował, że każdego dnia ( Ci co czytają ) chętniej wstają z łóżka, optymistyczniej podchodzą do różnych zadań i samego siebie.

Z technik pamięciowych poznaliśmy

·         Łańcuchową Metodą Skojarzeń,

·         Zakładki osobiste,

·         Metodę Symboli,

·         Mapę Myśli – kreatywne notatki na integrację półkul,

·         Technikę słów zastępczych.

W każdej metodzie korzystaliśmy z narzędzia, które mamy w zasięgu ręki. Jest nim WYOBRAŹNIA. Bawiliśmy się w skojarzenia, ćwiczyliśmy koncentrację. Niektóre zadania były łatwe, niektóre trudniejsze, ale naszym ulubionym była MRÓWKA.

Dowiedzieliśmy się jak funkcjonuje nasza pamięć, że mózg ma dwie półkule – prawą i lewą, że każda z nich odpowiada za inne umiejętności. Jak chcecie, sami zobaczcie :

 

Obraz wart jest tysiąca słów!

 

A w procesie uczenia się ważna jest integracja obu półkul. Do tego służą różne ćwiczenie min. Mapa Myśli i Kinezjologia Edukacyjna. To również było na zajęciach. Przykład Mapy Myśli również poniżej

 

 

Zapamiętamy takie podstawowe prawdy jak:

·         Prawo kreatywności w uczeniu się – Co sam stworzysz tego nie zapomnisz,

·         Mózg nie lubi się nudzić,

·         Pamięć lubi porządek,

·         Jak się chce, to można i uda się,

·         Wiara w siebie i pozytywne nastawienie to co najmniej połowa sukcesu,

·         Słonia je się po kawałku, czyli pamiętamy o przerwach – przerwa sortuje wiedzę,

·         Mózg ma dwie półkule i w nauce ważna jest ich integracja,

·         Im więcej zmysłów uczestniczy w nauce- lepszy efekt (mów, pisz, słuchaj, dotykaj, wąchaj...).

 

To w telegraficznym, wielkim skrócie byłoby wszystko, chociaż dużo i długo jeszcze można by pisać o zajęciach. Niestety dobiegły końca . Minęły bardzo szybko. Zajęcia zakończyliśmy uroczystym wręczeniem Certyfikatów. Najaktywniejsi z nas otrzymali nagrody. Byliśmy mile zaskoczeni i zadowoleni.

Mamy nadzieję, ze w przyszłym roku spotkamy się i dalej będziemy  uczestniczyć w tej WIELKIEJ PRZYGODZIE, do której zapraszamy wszystkich. WARTO !

galeria zdjęć