AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA

„Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy”.

 

Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C Szkoły Podstawowej nr 4 w Aleksandrowie Łódzkim uczestniczyły w zimowej edycji Przedszkolak pełen zdrowia organizowanej przez Akademię Zdrowego Przedszkolaka pod hasłem „Odporność wzmacniamy, bo o zdrowe żywienie i higienę dbamy”.

I
Dzieci:
- definiowały pojęcie „zdrowie”,

- poznawały przygody „Zwierzątek ze zdrowego zakątka”,
- zgromadziły materiały i wykonały prace plastyczne, związane z tematem, i zaprezentowały je zaproszonym rodzicom.

 

II
Dzieci:

- odwiedziły gabinet stomatologiczny, wcześniej przygotowując listę pytań do stomatologa,
- oglądały swoje zęby na ekranie,
- dowiedziały się, że wiertło dla dzieci nazywa się Maja (wiaterek) i Gucio (prysznic), wypróbowały jego działanie na własnej dłoni,
- dowiedziały się jak prawidłowo dbać o zęby,
- każde z dzieci otrzymało pastę Elmex.

 

III
Dzieci:

- zaprosiły do szkoły pielęgniarza NZOZ KA- MED,
- słuchały bicia serca przez stetoskop,
- obserwowały pokaz opatrywania różnorodnych ran.

IV
Dzieci:

- odwiedziły gabinet szkolnej Pani pielęgniarki,
- dowiedziały się do czego służą określone leki,
- obserwowały w jaki sposób należy opatrywać powierzchowne rany.

V
Dzieci:
- przy dźwiękach relaksacyjnej muzyki wykonywały ćwiczenia z zakresu jogi,
- dowiedziały się, że w ciszy można odpocząć, zrelaksować się,
- bawiły się przy piosenkach o tematyce związanej z ruchem, ilustrując ich treść,
- uczestniczyły w „Walce z bakteriami” na szkolnym „Orliku”.

VI
Dzieci:

- uczestniczyły w szkolnej „ Spartakiadzie ”,
- rywalizowały w różnorodnych zadaniach sprawnościowych pomiędzy oddziałami przedszkolnymi.
 

VII
Dzieci:
- oglądały w lusterkach swoje zęby, wykonywały ćwiczenia ortofoniczne,
- uczyły się, jak prawidłowo myć zęby,
- dowiedziały się, że bakterie przyklejają się do rączek- tak samo jak confetti,
- obok umywalki zawiesiły „Dekalog czystego przedszkolaka”.

VIII
Dzieci:

- rysowały kredkami pastelowymi swoją wizję bakterii i wirusów,
- kolorowały plansze z przedmiotami, które służą do codziennej higieny, tworząc „Kącik Czyścioszka”,
- tworzyły plansze ekspozycyjne, które prezentowały rodzicom.

IX

Dzieci:
- smakowały naturalne produkty lecznice, choć imbir wykrzywiał im buzie,
- rozpoznawały naturalnych „pogromców bakterii” na zdjęciach.

 

X
Dzieci:

- z pomocą chusteczek higienicznych ilustrowały treść wiersza „Katar”,
- nauczyły się prawidłowo oczyszczać nos,
- tworzyły niestandardowe budowle z opakowań po chusteczkach higienicznych.

XI
Dzieci:

- zbudowały mur obronny, który próbowały zaatakować bakterie,
- w dwóch zespołach rywalizowały o zwycięstwo.

XII
Dzieci:

- wyciskały sok z cytrusów za pomocą różnorodnych przyborów kuchennych,
- pod opieką rodziców obsługiwały sokowirówkę, wyciskając sok z marchwi i jabłek,
- ze smakiem wypiły soki spożywając śniadanie.
 

XII
Dzieci:

- wykonały naturalne syropy z owoców i warzyw oraz miodu,
- zasadziły cebulę w celu wyhodowania szczypioru.

XII
Dzieci:

- częstowały samodzielnie przygotowanymi sokami, uczniów całej szkoły, na corocznej degustacji zdrowych produktów, z okazji powitania wiosny,
- spożywały produkty żywnościowe wykonane przez uczniów i rodziców, z klas starszych.

XV
Dzieci:
- wyrażały hałas i ciszę do wysłuchanych utworów muzycznych poprzez swobodną ekspresję malarską,
- stworzyły ze swoich prac collage na temat:” W świecie ciszy i hałasu”,
- w skupieniu wsłuchiwały się w odgłos samodzielnie wykonanego scheikera z ryżu,
- uczestniczyły w wycieczce do marketu spożywczego w celu poszukiwania zdrowych produktów spożywczych,
- założyły hodowlę ziół z zakupionych w sklepie nasion.