Dzieci z oddziałów przedszkolnych A B C uczestniczyły w jesiennej edycji Piramidy Żywienia Przedszkolaka organizowanym przez
Akademię  Zdrowego Przedszkolaka
pod hasłem

„ Zboża zjadamy, energię z nich mamy”.

I
Dzieci:

- Przypomniały sobie, czym jest piramida zdrowego żywienia w oparciu, o wysłuchaną bajkę „Zwierzątka ze zdrowego zakątka”.
- Kolorowały kupony obrazujące elementy piramidy i układały je zgodnie z jej piętrami.
- Dowiedziały się, jakich produktów spożywczych należy unikać i jakie są szkodliwe dla zdrowia.

II
Dzieci:

- Badały polisensorycznie ziarna zbóż (wzrok, dotyk, smak, zapach).
- Uczestniczyły w zabawach oddechowych z użyciem zbóż.
- Brały udział w degustacji różnego rodzaju pieczywa i produktów zbożowych.

III
Dzieci:

- Uczestniczyły w konkursie Zbożowa mandala, wysypując ziarna zbóż na płaszczyźnie koła.
- Prezentowały swoją pracę rodzicom.


 

IV
Dzieci:


- Dowiedziały się skąd się bierze zboże.
- Poznały drogę „od ziarenka do bochenka”, układając samodzielnie pokolorowane rysunki, według zdarzeń czasowych.
- Poznały kłosy pospolitych zbóż i kolorowały je kredkami.

V
Dzieci:


- Wykonały planszę Łan zboża systemem Edukacja Przez Ruch Doroty Dziamskiej z użyciem olejnych pasteli.
- Przykleiły do makiety kłosy wyciętych zbóż, kolorowane kredkami akwarelowymi.
- Zademonstrowały rodzicom własną pracę.

VI
Dzieci:

-Uczestniczyły w towarzystwie rodziców, w wycieczce do piekarni Państwa Stefańczyków w Aleksandrowie Łódzkim.
- Poznały urządzenia potrzebne do wyrobu pieczywa.
- Zwiedzały pomieszczenia w piekarni.
- Zajadały się z apetytem wyrobami piekarni.

VII
Dzieci:

- Samodzielnie wykonały masę solną według przepisu.
- Z wielkim entuzjazmem bawiły się w małych piekarzy, posługując się foremkami, prasami i tworząc „wypieki” według własnego pomysłu.
- Tworzyły też kolaże z gotowych produktów zbożowych.

VIII
Dzieci:


- Dowiedziały się, z jakich roślin i zwierząt powstają tzw. zdrowe tłuszcze, i jaki mają wpływ na zdrowie człowieka.
- Poznały produkty tłuszczowe, jakich należy unikać.
- Malowały obrazki Metodą Dobrego Startu Marty Bogdanowicz, imitujące ruch rybki w morzu.
- Tworzyły rybki techniką origami z koła.
- Wykonywały ćwiczenia ortofoniczne i masażyki, do wierszy opowiadających o rybach.

IX

Dzieci:

- Wykonały olej z ziołami i przyprawami na warsztatach, z rodzicami.
- Samodzielnie wykonały pastę z awokado, natki pietruszki i cytryny.
- Kroiły różnego rodzaju pieczywo na koreczki do degustacji z pastą awokado.
- Z apetytem zajadały się przygotowanymi potrawami.


 

X
Dzieci:


- Inscenizowały treść wiersza Jana Brzechwy „Orzech” z naturalnym eksponatem.
- Malowały orzechy, którymi rzucały, strzelały do bramki i bawiły się przy muzyce.
- Brały udział w zabawie integracyjnej przy piosence „O czarnym baranie” z użyciem rogali.
- Tańczyły z piórkami śpiewając „Lata ptaszek po ulicy”.

 

XI
Dzieci:


- Wykonały wspólnie z rodzicami olbrzymią miskę mussli z płatków owsianych, i parzonych bakalii.
- Konsumowały przygotowane mussli w czasie kolejnych śniadań.
- Nauczyły rodziców tańczyć „Trojaka” i śpiewać: Zasiali górale owies…
- Zaprezentowały rodzicom, materiały przygotowane dla nich przez Akademię Zdrowego Przedszkolaka.
- Wyjaśniły rodzicom skąd biorą energię do zabaw i jak należy prawidłowo żywić dzieci, aby były zdrowe i szczęśliwe.